8 Mayıs 2015 Cuma

İSLÂM HİLÂFET DEVLETİ’NİN KURULMASININ FARZİYETİ HAKKINDA


Allahu Tealâ şöyle buyurmuştur : 
“Allah'ın indirdikleriyle hükmetmeyenler, kâfirlerin ta kendileridir."Maide.44’ 
Ve şöyle buyurdu :
“Aralarında Allah'ın indirdikleriyle hükmet” Maide-49

Rasulullah (SAV) şöyle buyurdu: 
“...Benden sonra peygamber gelmeyecek, halifeler olacak.”müslim) 
“Boynunda bir halifeye biat bulundurmadan ölen kimse, cahiliyye üzerine ölür.”müslim
 “Şüphesiz ki imam (halife) bir kalkandır. Arkasında korunulur ve savaşılır.”müslim»

Sahabelerin icması ise, bir halifenin bulunması üzerine gerçekleşti Ve bir halife seçilinceye kadar Rasulullah (SAV)'in toprağa verilmesini ertelediler Halife vefat ettikten sonra da halifesiz olarak üç gün geçirmediler,

Tarih boyunca 1338 sene müslümanlar halifesiz yaşamadılar. Ve böylelikle tek halifenin bulunmasının vücubu üzerine birleştiler.

Bu farzla ilgili olarak da bazı alim ve müctehitlerin sözlerini aktaralım:

İmam Kurtubî, tefsirinde bütün alimlerin, bütün müslümanların tek bir halifesinin var olmasının farzı üzerinde birleştiklerini açıkladı. Hatta, Bakara Suresinde geçen ‘Yeryüzünde bir halife kılacağım." mealindeki ayeti kerimenin, Allah'ın ahkâmını uygulayacak bir halifenin var olmasının vucubuna delâlet ettiğini belirtmiştir. Ve dini uygulamak farz olduğu için, bir imamın bulunması farzdır. Çünkü (şerî kaide) “Bir vacibi yerine getirmek için gerekli olan da vacibtir." diye beyan etmiştir.

Muhalla kitabında Ibni Hazım şöyle dedi: ‘İnsanlara namazı ikâme etmek, zekatlarını toplamak, hadları uygulamak, hükümleri tatbik etmek ve onların düşmanlarıyla cihad etmek için bir imamı tayin etmek gerekli oldu."

Akaid kitabında Nesefı şöyle dedi: ‘Müslümanlar için bir imamın bulunması kaçınılmaz. Ki bu İmam onlar üzerine hükümleri uygulasın, hadları tatbik etsin, düşmanlara karşı suğur (kaleleri) muhkem kılsın, orduları donatsın, zekatları toplasın, galip gelecek hırsızları ve yol kesicileri kahretsin, cumaları ikâme etsin, bayramları ilân etsin, hukuklara dayalı şahitlikleri kabul etsin, velileri olmayan erkek ve kız gençleri evlendirsin ve ganimetleri dağıtsın. ’

Şahnstanî şöyle dedi: 'Umuma bir imam bulunması kaçınılmaz. Ki bu imam hükümleri yürürlüğe koysun, hadları (cezaları) uygulasın, onların varlığını ve mallarını korusun, orduları hazırlasın, ganimetleri dağıtsın, aralarında hakemlik yapsın, çekişmeleri kaldırsın, zalimlerden hakkı alıp mazluma versin, her yere vadeli ve hakimleri tayin etsin ve her tarafa davetçi ve Kur'an okuyucusu göndersin."

Muvakıf kitabında El-Eya şöyle dedi: ‘Muameleler, nikah, cihad, hadlar ve yargı ahkâmını | uygulamak için ancak bir imamın ihtiyacı zaruridir.. Bu imamlık, din ve dünya işlerinde genel başkanlıktır.

Şu var ki; Dinî ikâme etmede Rasulullah (SAV)'in halifeliğine dönülmesi daha evlâdır."

İmam Cunî ise; *İmamlık tam başkanlıktır. Din ve dünya işlerinde herkese liderlik etmektir "dedi.

Ahkâmı Sultaniyye kitabında Maverdi şöyle dedi: ‘İmamlık, dini korumak ve bu dinle dünyayı siyaset etmek için peygambere bir halifeliktir ’

Hilâfet kitabında Hizb*üt Tahrir kurucusu Takıyyuddin Nebhani şöyle dedi: ‘Tek bir halifenin \ ikâme edilmesi dünyadaki bütün müslümanlara farzdır Bu farzı yerine getirme konusunda muhayyerlik yoktur, mecburiyet vardır. Allah'ın müslümanlara kıldığı diğer farzlar gibi bir farz olup onu yerine getirmeleri müslümanlara farzdır. Bunu ihmal etmek, Allah'ın en şiddetli azabına uğramaya sebep olan en büyük musibetlerden biridir ’

— Mukaddime’de Ibni Haldun şöyle dedi: ‘Hilâfet, umumi halkın uhrevî ve bunun gereği olan dünyevî maslahatlarına şerî görüşü ve bakışı göstermelerine sevk eder. Çünkü dünyevî durumların tümü, ahiret maslahatları olarak şeriatça itibar edilir. Bunun gerçeği, dini korumak ve bu dinle dünyayı siyaset etmek için şeriat sahibine bir halifeliktir * *

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder